איך בוחרים אדריכל/מעצב?

מעצבים ואדריכלים עושים הרבה יותר מלהפוך בית ליפה – הם הופכים אותו למפלט חם וייחודי עבורכם. המפתח הראשון למציאת מעצב או אדריכל שיבנה עבורכם את בית החלומות, הוא מערכת יחסים הרמונית והרבה כימיה

כאשר מתלבטים בנוגעלעבודה עם מעצב פנים או אדריכל, רוב האנשים מתמקדים באסתטיקה: האם הם אוהבים עיצוב מינימליסטי, כפרי או משהו ביניהם? אילו צבעים יובילו את הקו העיצובי והאם יהיו שינויים משמעותיים במבנה? אולם, אם אתם חושבים על עבודה עם מעצב, כדאי לדעת שמערכת היחסים שבין מעצב פנים או אדריכל לבין לקוחותיו, היא בבסיסה ומטבעה, אינטימית וקרובה.

מצאו את ה”קליק”

בעוד שטעם אסתטי משותף הינו חשוב מאוד, זהו קצה המזלג של מה שיכול מעצב להוסיף לביתכם. מעצב או אדריכל טוב לעשות הרבה מעבר לשינוי קוסמטי, כדי להבטיח שהחלל יהיה הרמוני ונעים מקיר לקיר, מהתכנית האדריכלית ועד לאחרון הפרטים. לכן, תוכלו לקצור רווח משמעותי עבור הבית שלכם אם תקדישו זמן מראש כדי להבין מה בדיוק אתם רוצים מהאדם שאתם עומדים להזמין עמוק אל תוך החיים שלכם ואל ביתכם.

כמו בכל מערכת יחסים, תקשורת נהירה ופתוחה היא המפתח למינוף כל רעיון ולפתרון כל מחלוקת. הטיפ הראשון, ואולי המשמעותי מכולם, בבחירת מעצב פנים או אדריכל הוא “כימיה” – אותה תחושה שקשה להגדירה, שאומרת ששני הצדדים מבינים אחד את השני, עם כמה שפחות מילים.

וודאו שסגנון המעצב מתאים לסגנון שלכם

אין שני לקוחות עם טעם דומה וגם לא שני מעצבים, לכן מעצב או אדריכל טוב ידע להיות דינאמי מספיק כדי לעבור מעיצוב מינימליסטי ומודרני עבור בית אחד, לעיצוב כפרי ורומנטי בבית אחר. יחד עם זאת, כמעט לכל מעצב יש אסתטיקה בסיסית אליה הוא מתחבר, וחותם אישי אותו הוא משאיר בכל חלל. כאשר אתם בודקים עבודות קודמות של מעצב או אדריכל, חפשו קווים מקבילים בין העבודה שלהם לבין הבית שאתם חולמים עליו.

לפני שאתם מתחילים לראיין מעצבים ואדריכלים, נסו לחפש מקורות השראה במגזינים, באינטרנט ובבתים שאתם מכירים ואוהבים, כדי להבין איך באמת הייתם רוצים לעצב את ביתכם.

שאלו את עצמכם את השאלות הבאות:

עד כמה תרצו להיות מעורבים בתהליך העיצוב, וכמה חופש אמנותי אתם מוכנים לאפשר למעצב או לאדריכל שלכם?

האם יש לכם חזון ברור למראה הבית שלכם או שאתם צריכים מישהו שיבנה לכם אותו?

אתם אוהבים לבחור מבין מגוון אפשרויות, או לקבל תוצאה מוגמרת ולאשר אותה?

מהי מסגרת הזמן שאתם מצפים לה?

התשובות לשאלות הללו משמעותיות לבחירה של המעצב או האדריכל הנכון בשבילכם, כדי להבטיח עבודה משותפת הרמונית שעומדת בציפיות.

היקף הפרויקט

ההיקף של הפרויקט שאתם רוצים לעשות מכתיב באופן ישיר את היכולות והניסיון הדרושים מהמעצב או האדריכל שתרצו להעסיק. אם אתם בונים בית חדש או רוצים שיפוץ משמעותי לחלל הקיים, ככל הנראה תעבדו עם אדריכל. כך או כך, תרצו שהאדריכל והמעצב שלכם יעבדו יחד בשיתוף פעולה, כדי לאזן בין המבנה לבין האסתטיקה של הבית שלכם.

בסופו של דבר

מעצבים ואדריכלים מדמיינים, מתכננים ו”מלבישים” חללים ומבנים כדי להפוך אותם ליפים מחד, ולפרקטיים מאידך. הם מאזנים בין השיקולים האסתטיים לבין התכנון המבני וההנדסי של הבית, כדי לשקף סגנון ואורח חיים, להחמיא למאפיינים הארכיטקטוניים של המבנה ובמקביל להבטיח עיצוב שיתאים לתושביו. הנקודה שעומדת במרכז בין האסתטיקה לבין הפרקטיקה היא אתם – הלקוחות. אם תצליחו לבנות מערכת יחסים פתוחה ומוצלחת עם המעצב והאדריכל של הבית שלכם, תוכלו ליצור יחד את החלל המושלם עבורכם.

קראו עוד מרחבי האתר

עיצוב מיוחד ואיכותי
מאמרים
עיצוב מיוחד ואיכותי

מעצבת פנים בשרון מתכננת פרויקטים מגוונים ללקוחות פרטיים, עסקיים, ציבוריים ואחרים. כך בתים בודדים, דירות, משרדים ומבנים אחרים על פי

קרא עוד »