המטבח הוא הלב של הבית. ככזה, כדאי לתכנן אותו בקפידה, תוך מחשבה תחילה והרבה דמיון.

המטבח הוא הלב הפועם של הבית. בבתים ישנים, המטבח הוא לרוב אזור מבודד משאר חלקי הבית – לרוב מחופה על-ידי דלפק או אפילו מוסתר על ידי קיר, מתוך תפיסה שאין זה מנומס לחשוף את המטבח לעיני האורחים. כיום, הפך המטבח למרכז של הבית, תרתי משמע – מעצבים מודרניים נוטים להבליט את המטבח כמקום מרכזי מבחינה אסתטית ותכנונית גם יחד.

מטבח יכול להיות מעוצב למשעי, עשוי חומרי גלם יוקרתיים ומצויד במיטב הטכנולוגיה החדישה למטבח, אך יחד עם זאת להיות מקום פרקטי, נוח לשימוש ומתאים גם כמקום ישיבה קליל. כדי לעצב את מטבח החלומות יש להביא בחשבון את כל המרכיבים הללו, להביא לידי ביטוי את הפן האסתטי והפרקטי גם יחד, כדי ליצור מטבח שיהיה נעים להסתכל עליו, לשבת בו ולבשל בו.

יוצרים חוויה

לפני שמתחילים בעיצוב המטבח, חשוב להבין מה הסגנון המועדף עליכם, וכמה הוא ישתלב עם שאר הבית. האם המטבח הינו פתוח וגלוי לכל, או מתוכנן כחדר נפרד מהחלל המרכזי? בבחירת חומרי הגלם, ארונות המטבח, האביזרים המשלימים כמו הידיות וגם המכשירים החשמליים צריכים לשמור על אותו קו עיצובי, וככל שהמטבח מרכזי יותר בבית– כך חשוב יותר שישתלב עם העיצוב של שאר הבית.

עצרו רגע ודמיינו את עצמכם חוזרים הביתה, יושבים במטבח ומכינים כוס קפה. איפה הייתם רוצים לשבת? באי גדול שמהווה את מרכז הבית? או אולי ליד דלפק עץ כפרי, באווירה חמימה? כשמדובר במטבחים, מדובר בחוויה. לעיצוב המטבח יש השפעה ניכרת על הלך הרוח העיצובי בבית, הוא מכתיב את שפת העיצוב בבית כולו.

קלאסי, מודרני או רומנטי?

ישנן שלוש אסתטיקות מובילות היום בתחום עיצוב המטבחים: